19. hafta

gebelikte 19. hafta

Vücudunuz
Bebeğiniz büyüdükçe kalsiyuma ihtiyacı artacaktır. Eğer yeterli miktarda kalsiyum almıyorsanız, bebeğiniz bu ihtiyacınızı kemiklerinizden karşılayacaktır. Bunun için süt içmeye, sardalya, somon balığı ve brokoli yemeğe özen gösterin.

Bebeğiniz
Büyüyen ceninin başından – kalçasına uzunluğu 13 – 15 cm. Bebeğinizin yaklaşık ağırlığı 200 gram. İnanılmaz! Düşünsenize bebeğiniz dünyaya gelene kadar bu ağırlığının 15 misline çıkacak. Ayrıca birkaç haftaya bebeğiniz hareket etmeye başlayacak.

Duygularınız
Bu hafta bebeğinizin bedenen büyümesi neredeyse tamamlandı. Bebeğinizin kirpikleri var hatta bazen başparmağını bile emiyor. Artık bebeğinizle aranızda çok güçlü bir bağ kurulmaya başlıyor. Sizin ve eşinizin sesine, müziğe tepki vermeye başlıyor.

İpuçları
Balık sağlıklı bir yiyecek olabilir ama hamileliğiniz süresince haftada birden fazla köpek balığı, kılıç, ve ton balığı (taze veya dondurulmuş) yemeyin.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: